Headin' South

6 juli 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer. Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb en ik kreeg de vraag van een aantal mensen of ik weer een keer een reisverhaal ging plaatsen. Dus bij deze! First of all, hartelijk bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige verhaal. Echt heel leuk om te lezen, ik word er erg blij van!

Ondertussen is het alweer juli en ik geniet nog steeds vol op! Elke dag is het zo rond de 30 graden en de zon schijnt erg vaak. Dus dat betekent lekker naar buiten en zwemmen in het zwembad! Ik probeer elk weekend weer wat anders te gaan doen. Zo ga ik dit weekend voor het eerst naar het strand (Jersey Shore alert ;)). Soms gaan we naar New York City en andere dingen doen. Twee dagen geleden was het 4th of july, Independence Day. Dat is een big deal hier in the States. De Amerikanen vieren dan de onafhankelijkheid. Dit jaar viel het op een dinsdag, maar in de week van te voren en vooral in het weekend (Independence Day Weekend), wordt er al veel gefeest. In totaal heb ik drie vuurwerkshows gezien, echt een bijzondere belevenis! Vooral toen ik vanuit een stadium een vuurwerkshow zag. Mijn hostouders en mijn hostkind gingen door de week naar een baseball wedstrijd en ze vroegen of ik mee ging. Na afloop van de wedstrijd, was er een vuurwerkshow. Het grappige was dat dit vuurwerk ondersteund werd met bijpassende vaderlandslievende muziek. Ik zat met mijn oren te klapperen toen ik teksten hoorde als: God bless the USA etc. Mijn hostmoeder vroeg me: 'Hebben jullie dat niet zo in Nederland?' Mijn reactie was: 'Nou als wij zouden zingen "God bless the Netherlands" of "Happy Birthday Netherlands!", worden we vierkant uitgelachen. Maar ik heb er van genoten, met een lekker Amerikaans biertje er bij.

Baseball gameBaseball game 2

Op Independence day zelf ben ik met Danielle en haar hostmoeder en kinderen naar NYC geweest. We hebben heerlijk gegeten bij de Sugar Factory (google het, ik beloof dat je gaat denken: "only in America..."). 's Avonds hebben we een grote vuurwerkshow gezien vanaf een rooftop. Het was echt adembenemend mooi (en dat zeg ik niet snel). Prachtig groots op z'n Amerikaans, het vuurwerk werd afgestoken vanaf bootjes en de skyline van New York konden we zien op de achtergrond. Ik heb foto's en filmpjes gemaakt, maar op een gegeven moment ben ik maar gestopt. Het was zo ontzettend mooi in het echt, de foto's en video's konden niet tippen aan hoe het er in het echt uitzag.

Sugar factory 1Sugar factory 2Sugar factory 3Rooftop view

Verder ben ik afgelopen maand naar New Orleans geweest voor een Aupair klas. Voor degene die het nog niet weet, als aupair moet je 6 Credits halen. Je mag zelf kiezen hoe je deze Credits invult. Je kan bijvoorbeeld lessen volgen aan een college, maar je kan ook op reis. Ik heb gekozen om op reis te gaan naar New Orleans voor 4 Credits. Van te voren moest ik een verslag maken en na afloop moest ik onderzoek doen naar een onderwerp. De reis was van donderdag tot en met zondag. Vrijdag en zaterdag kregen we les van een lerares die tevens onze tourguide was. 's Ochtends kregen we les in een klaslokaal, 's middags kregen we tours door de stad. Het was buitengewoon interessant! Ik heb heel veel geleerd, bijvoorbeeld over het eten in de stad, de verschillende culturen en muziekstijlen, New Orleans voodoo, het slaven verleden en over de impact van Hurricane Katrina. De lerares kwam zelf uit New Orleans, haar familie woont daar al voor vele generaties. Het was dus heel boeiend om haar te horen spreken, ze wist heel erg veel. 's Avonds hadden we free time, dus konden we New Orleans op eigen houtje verkennen. Dat was heel gezellig. De aupairs kwamen van over de hele wereld. Mijn roommate was Frans en ik ging om met aupairs uit Frankrijk, Spanje, Duitsland en Zuid-Amerika. Heb dus mooi even mijn talen kunnen oefenen. We verbleven op Tulane University. Voor de liefhebbers: Dit is een beroemde universiteit waar je niet zomaar naar toe mag gaan. Je moet wel flink wat geld hebben of heel erg speciaal zijn, wil je naar deze school gaan. Ik heb mooi een shirt gekocht met Tulane erop. Die ga ik hier dragen, lijk ik ook een beetje cool...

New Orleans - groepNew Orleans 2New OrleansNew Orleans - begraafplaats 2New Orleans - architectuur 2New Orleans - architectuurNew Orleans - begraafplaatsNew Orleans - Tulane universityNew Orleans - beads

Over minder dan een week komt Jolein hier! Daar heb ik zo ontzettend veel zin in! Ik kan niet wachten om haar mijn leven hier te laten zien en haar mee op stap te nemen. En natuurlijk elke dag Nederlands te praten. Ik weet niet of het zichtbaar is in dit blog maar mijn zinsopbouw in het Nederlands is niet meer al te best. Maar goed, dat komt wel weer.

Ik ga weer stoppen met schrijven, moet weer aan de bak. Thanks for reading and see y'all next time!

1. Annelies Grandia:
    6 juli 2017
    Hoi Marit,

Dat klinkt allemaal erg leuk! En wat leuk dat Jolein komt. Ik wens jullie samen veel plezier. Wat maak je ook ontzettend veel leuke dingen mee. En dat je zinsopbouw niet helemaal Nederlands meer is, dat kun je inderdaad wel zien ;) :) Mijn zusje zit op de Logos en haar Nederlandse taal is ook niet al te best meer :) maar goed, ik snap het gelukkig nog steeds.
    Groetjes Annelies
  2. Opa:
    9 juli 2017
    Ha Marit,
    Wat goed dat je zo veel plezier beleeft aan dit verblijf. En dan ook nog naar New Orleans. Je hebt de smaak van het bezoeken van grote steden wel helemaal te pakken. Wordt NO gedomineerd door Hispanics? En kon je nog wat zien van de gevolgen van Kathrina? Weet je dat heel wat Nederlandse bedrijven geholpen hebben bij het opknappen na alle schade?
    En dan nu op naar Jolein. Met Jolein en Kris hebben we woensdag een pannenkoek gegeten in de Langenberg. Ze vertelde dat ze ook heel veel zin heeft om te gaan, maar wel een beetje tegen de reis opziet. Voor het eerst helemaal alleen en dan nog wel intercontinentaal. Gelukkig heeft ze geen transfer.
    Heel veel plezier samen met veel meidenteut.
  3. Marieke:
    29 juli 2017
    Hi meid,
    Weer een iets latere reactie van mijn kant, ik moest even tijd maken om je berichtje te lezen en te beantwoorden.

Wat maak jij veel mee en wat zie je en doe je leuke dingen!

Je schrijft hier dat Jolein bijna komt. Nu is ze er al even en gaat al weer bijna terug. Wat zijn jullie lekker aan het genieten he!

Fijn Weekend samen en ik zie uit naar je volgende blog!

Liefs!
    X