Golden State

21 april 2017 - Los Altos, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal! Bij deze weer een update van mij. Van 9 tot 15 april was ik in Californië. Ik ging daar samen met mijn hostmoeder en hostkind heen. Het was 6 uur (!) vliegen vanaf Newark. Twee uur meer en ik zou in Nederland zitten. Heel bijzonder om zo lang te vliegen en nog steeds in hetzelfde land aan te komen. Bovendien hadden we 3 uur tijdsverschil, dus 9 uur met Nederland. Toen we aankwamen zag ik al meteen hoe anders het was dan de oostkust. Het was erg netjes en schoon. Het deed me een beetje denken aan Schiphol. Geloof me, de oostkust en dan vooral New York City, is lang niet zo netjes en schoon. Na de aankomst in Californië, moesten we nog een stuk rijden. Ik keek mijn ogen uit. Was was dat prachtig! Er zijn bergen en palmbomen en een prachtig blauwe zee. Heel anders dan de oostkust!

Californië 12

Deze week sliepen we bij de opa en oma. Zij wonen in Los Altos. Dat is een mooie plek waar rijke mensen wonen. Alles was keurig en mooi. De huizen waren niet heel groot, maar ze zijn miljoenen waard. Iedereen wil er wonen omdat het zo mooi is en omdat het altijd lekker weer is. Het leven is daar dan ook erg duur. Voor twee ijsjes met 1 bolletje betaal je meer dan $8. (Maar het was wel super lekker ijs...)

Californië 13 Californië 9

Officieel gezien werkte ik deze week. Zo ging ik af en toe een stukje fietsen met mijn hostkind. Er waren hier zelfs fietspaden! Dat hebben we in mijn dorpje in New Jersey niet. Verder heb ik nog veel basketbal met hem gespeeld, zijn nieuwe favoriete sport. Wie had ooit gedacht dat ik nog iemand zou coachen... Ik moet zeggen, ik ben best goed in coachen. Zolang ik maar niet voor hoef te doen hoe het moet...

Het was niet zo warm als dat ik gehoopt had, de temperatuur kwam niet echt veel hoger dan 20 graden, maar zodra de zon scheen, was het lekker warm. De zon is heel erg sterk, veel sterker dan in Nederland.

Het was heerlijk bij de opa en oma in huis. De opa houdt erg van koken en de oma maakte heerlijke ontbijtjes. Nu klinkt het alsof ik mezelf heb zitten volproppen met ongezonde dingen maar dat is niet zo. Het fruit en de groenten worden in Californië verbouwd. Bovendien is het meeste organisch en worden de groenten en het fruit niet volgespoten met allerlei chemische troep (wat in de oostkust wel gebeurd). Ik heb dan ook hele grote stukken fruit en groenten gezien in New Jersey.

Californië 1

In deze week ben ik onder andere naar San Francisco geweest. Wat een geweldig interessante stad is dat! San Francisco ligt op de San Andreas breuk. Hier ontmoeten de Pacifische plaat en de Noord Amerikaanse elkaar. Dit zorgt ervoor dat er veel aardbevingen zijn in dit gebied. Hierdoor is het ook heuvelachtig. Dat maakt San Francisco zo bijzonder. Er zijn hele stijle wegen en aan die wegen wonen mensen. De huizen zijn gewoon schuin gebouwd. Heel bijzonder om te zien. Hier is ook Lombard Street. Dat is de meest bochtige straat ter wereld. Acht haarspeldbochten volgen elkaar op. Auto's rijden door deze straat, heel grappig! Verder zijn we nog op de Ferry geweest naar een eilandje in de buurt. Vanaf de Ferry zagen we Alcatraz, de Golden Gate Bridge en de skyline van San Francisco. Zie foto's!

Californië 5 Californië 6 Californië 11Californië 8 Californië 7 Californië 10

Verder hebben we deze week genoten van het strand, de prachtige kliffen en het helder (ijskoude!) blauwe water. Toen was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Gelukkig is de vlucht van Californië naar New Jersey slechts 4,5 uur. Dat scheelde weer. Op de weg van Newark naar "huis" heb je een prachtig uitzicht op de skyline van New York City. Dit is heel gaaf om te zien, zeker in het donker. Het voelde bijna als thuiskomen!

Californië 3 Californië 4

Californië 5

En wat de temperatuur betreft: de dag na aankomst was het 29 graden in mijn dorp. Bijna 10 graden warmer dan in Californië... Welcome back! Kan niet wachten tot het zwembad in onze tuin opengaat!

See y'all next time!

1. Mama:
    22 april 2017
    Wat heb jij een heerlijke week gehad!
    Nu weer je gewone leventje oppakken...

xxx
  2. Opa:
    23 april 2017
    Mooi verhaal. De belevenissen kun je toevoegen aan alles wat je meemaakt en zo ontstaat er een prachtige "roman". Wat goed dat je ook nog even de geologie er bij haalt. Doet me natuurlijk heel goed. Heb je "opa" ook gevraagd of het voor hen implicaties heeft om op de breuk te wonen? Heeft hij al wel eens een aardbeving meegemaakt?
    Mooie foto's heb je meegestuurd. Roept bij ons ook herinneringen op.
    Zie uit naar je volgende blog.
  3. Marieke:
    28 april 2017
    Wat leuk om weer een reis verhaal van je te lezen! Wat goed te lezen dat je zo lekker aan het genieten bent en zo een geweldige tijd hebt. Wat is het leven daar anders zeg! Door je verhalen kan ik mij er een lichte voorstelling van maken maar waarschijnlijk klopt dat nog maar voor een deel. Geniet van alles, je bent een top meid! Dikke knuffel! X