Snowstorm Stella

16 maart 2017 - River Vale, Verenigde Staten

Hi there! Een bericht van mij vanuit het met sneeuw bedekte New Jersey! Twee weken terug keek ik de lente al in de ogen toen ik buiten in het zonnetje zat in mijn T-shirt. Ik zag het al helemaal zitten die warmte: lekker colaatje in de hand, zonnebril op de neus. Helaas is deze fantasie letterlijk ondergesneeuwd. We hebben namelijk sinds lange tijd last gehad van een sneeuwstorm. Eerst deed ik er wat lacherig over. Iedereen praatte vorige week over een zekere sneeuwstorm en dat alles dicht zou zijn en dat we alle elektronische apparaten de dag van te voren zouden moeten opladen voor het geval dat de stroom zou uitvallen, etc. Ik dacht: aanstellers, onze school was nooit dicht en wij moesten op de fiets. Toen ik hoorde dat de sneeuwstorm zelfs een naam had gekregen, Stella, hield ik het helemaal niet meer. Wie geeft sneeuw nou een naam? Nu, 2 dagen later, neem ik mijn woorden terug. Het was een heuse sneeuwstorm. Er is echt heel veel sneeuw gevallen... Bovendien was er een harde wind die de sneeuw alle kanten op blies. En de gevoelstemperatuur lag rond de -15. Gelukkig was de stroom niet uitgevallen, dus we zaten behaaglijk binnen voor de televisie. Ze hebben hier grote pick up trucks waar ze dan een schuiver voor zetten. (Ik weet even niet zo goed de Nederlandse naam.) Maar hier schuiven ze de sneeuw mee weg naar de zijkant van de weg. Dit zijn particulieren die een zakcentje bij willen verdienen (iedereen is toch vrij tijdens een "snow day"). Je kan ze dan ook inhuren om je oprit schoon te maken. Mijn hostvader vindt dit geld verspilling. Hij is dus een aantal keer naar buiten gegaan om de oprit zelf schoon te maken. De dag erna stopte het met sneeuwen. Maar er lag nog steeds dusdanig veel sneeuw dat mijn hostkind nog steeds geen school had. Maar helaas moest ik hem wel overal heen brengen. Ik glibberde dus braaf van de ene bestemming naar de andere. (Heb ik al gezegd hoe goed ik nu onder hand ben in autorijden?!)

Sneeuw 3

Sneeuw 4
Vandaag is het gewone leven weer begonnen, maar de sneeuw is nog steeds niet gesmolten, ondanks dat de temperatuur nu onderhand boven het vriespunt is. Het zal nog wel even duren voordat de sneeuw helemaal weg is. Ik hoop dat het dan voorlopig wegblijft. Ben stiekem best wel jaloers op de mensen thuis in Nederland. Ik krijg mooie foto's toegestuurd via whatsapp en email van krokussen en andere lente bloemen. Maar ja, mijn tijd komt wel. Ik zal jullie wel een mooie foto van mijn (zoutwater) zwembad sturen als ik heerlijk lig te zonnen in de zomer en jullie (misschien) binnen achter het raam zitten te kijken naar de regendruppels. Nee gekkigheid. Ik gun het jullie. Maar ik verlang echt naar de lente! Met deze woorden sluit ik de blog van vandaag af. See y'all soon!

Sneeuw 2 Sneeuw 1

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    17 maart 2017
    Jij kan ik elk geval van je bucketlist afstrepen: Sneeuwstorm Stella meemaken ;)
  2. Annelies Grandia:
    17 maart 2017
    Nou, nou! Het klinkt heftig en ziet er ook heftig uit. Wel een avontuur om dat een keer mee te maken, denk ik, hoewel ik voor je hoop dat het snel weg is. Maar ja, ik hou dan ook echt helemaal niet van sneeuw. Veel te koud. Sterkte met al het rijden door de sneeuw :)

Groetjes Annelies en Jeroen
  3. Marieke:
    20 maart 2017
    Het blijft apart zulke grote wisselingen in temperatuur en weer type. Maar wel leuk om mee te maken.

Fijn te lezen dat het autorijden je goed af gaat. Ook in de sneeuw.. want dat is echt wel even anders.

Hop naar buiten sneeuwpoppen maken denk ik maar.. ⛄️❄️

Liefs!