Spring time

23 mei 2017 - Hillsdale, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Bij deze weer een update van mij. Ik woon nu meer dan 4 maanden in de VS en ik begin me al behoorlijk thuis te voelen. Ik weet de weg in mijn dorpje en weet waar ik mijn spulletjes kan kopen. Ook gaat het goed tussen mij en mijn hostkind. In het begin was het soms nog lastig en zwaar voor mij. Maar nu ken ik hem onderhand zo goed, dat ik weet wat werkt en wat niet werkt. Nu het allemaal wat soepeler gaat, kan ik ook meer van hem genieten. Ik ontspan mij meer en hij voelt dat aan. Hierdoor hebben we erg veel lol samen en ik zei al tegen hem: "You're my partner in crime". (Later zei hij tegen z'n moeder: "Mum, Marit and I are crime!" Haha!

Partners in crimeShoppen met andere AupairsCentral ParkTimes SquareNew York City

Ook het weer wordt steeds beter. Meer zon en hogere temperaturen. Sommige dagen was het al boven de 30 graden. Wel apart, de ene dag is het 34, de volgende dag is het 17 graden Celsius. Vorige week is het zwembad in de tuin geopend en vanaf volgende week kunnen we hier ook in. Het is echt prachtig, ik zal een foto toevoegen aan dit verslag. Het is een groot zoutwaterbad, omgeven door ligstoelen en prachtige bloemen. Ik kan niet wachten om heerlijk te gaan zwemmen!

In de tuin met DaniëlleZwembadZwembad

Niet alles gaat natuurlijk helemaal top, er zijn ook mindere dingen aan het leven in de VS. Bij mij is dit mijn gezondheid. Ik heb erg veel last gehad van mijn buik en mijn hoofd. Daarom ben ik naar de dokter gegaan. Gelukkig ging Danielle met mij mee. Dat was ook weer een belevenis... Bij aankomst moest ik een dik pakket met formulieren invullen. Ze wilden alles van mij weten en ik moest veel dingen ondertekenen. Toen ik uiteindelijk werd geroepen, werd ik uitgebreid gecheckt. Ik kwam dus voor mijn buikpijn en voor medicatie voor mijn hoofdpijn, maar mijn hele welzijn werd gecheckt. Bijvoorbeeld mijn lengte en gewicht, maar ook mijn longen, oren etc. ("Heb je last van dit oor? Je hebt daar een beetje oorsmeer. Dat kunnen we wel weghalen hoor" "Ehh nee? Ik voel niks, daar kom ik toch niet voor?") Na het opmeten van mijn bloeddruk kreeg ik nog een verbaasde blik van de zuster: "Oh dat is echt amazing, well done! Heb je laatst gezond gegeten ofzo??" Ik mag toch hopen dat de meeste 21 jarigen een gezonde bloeddruk hebben, lijkt mij normaal. Ten slotte werd er nog een vragenlijst afgenomen. Weer moesten ze alles weten, van medische geschiedenis tot levensstijl. "Draag je een gordel in de auto?" Hierna werd ik pas geholpen met mijn klachten. Ik kreeg zonder problemen mijn medicijnen die ik in Nederland gebruik. "Geef me maar een belletje als ze weer op zijn!" (In Nederland is men veel strenger en als ik teveel gebruik, moet ik weer langs de dokter om te praten.) Kortom, het was weer een interessante  ervaring!

Aupair meetingNoodmelding op m'n telefoonZoetigheden

Ik ga maar weer eens een einde breien aan dit verslag, m'n hostkind is bijna klaar met zijn tutor. See y'all next time!

1. Mama:
    24 mei 2017
    Hey Marit,
    Leuk om je blog te lezen, al weet ik (bijna) alles al.
    Ik mis je enorm, vooral als ik je op foto's of filmpjes zie. Maar wat gun ik je deze ervaring.
    Dikke kus!
  2. Annelies Grandia:
    25 mei 2017
    Ha Marit,

Wat leuk weer om te lezen. Fijn ook dat je steeds meer begint te wennen. Veel plezier in het zwembad
  3. Marieke:
    1 juni 2017
    Hi meid!
    Een iets wat latere reactie van mijn kant maar dat houd niet in dat ik minder geïnteresseerd ben in je berichtjes.

Wat fijn te lezen dat je lekker je draai hebt gevonden daar!

Ook is t top dat je nu beter met je host kind kan opschieten en hem beter kent (en hij jou) dat zal t soms idd een stuk makkelijker maken. Echt meid ik ben trots op je dat je deze stap hebt genomen en deze ervaring aan durfte.

Haha wat een verhaal zeg van dat dokter bezoek! Weet je tenmindste dat je verder goed gezond bent Hihi

Voel je je inmiddels met de medicijnen al weer beter? Ik hoop dat ze goed aanslaan en je weer lekker kan genieten.

Leuk trouwens ook al die foto's!
    Goed om te zien dat je geniet en straalt.

Lieve meid, we spreken elkaar weer.

Heel veel succes en geniet van de dingen die je doet en mag ondernemen.

Liefs!
  4. Isaac:
    3 juni 2017
    Marit its so crazy to see how u actually ended up visited all the places you wanted to. Still remember when you were nervous about even going to the usa for your job. Sorry that we lost contact but as long as you look as happy as you look in those pics i wouldnt have it any other way :) take care best wishes old friend :)
  5. Opa:
    8 juni 2017
    Wat geniet je ondanks soms kleine (?) mankementen. Is je gegund. Zie je al uit naar de komst van Jolein?