American soil

9 januari 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Heenreis

Gisteren was het dan zover: I set foot on American soil! Na een prima vlucht van 9 uur. Nadat ik aangekomen was, ben ik opnieuw uitvoerig gecheckt. Gelukkig ging alles goed en mocht ik door. Na de douane werd ik opgewacht door iemand van de organisatie. Daar waren nog 2 Duitse meiden en met z'n 3en reden we naar het hotel. Rond 16:00-17:00 uur kwamen we aan. We waren de eersten! Vervolgens lekker gegeten en om 21:00 uur ben ik maar gaan slapen. Ik had een grote kamer met 2 queensize bedden en een los bed helemaal voor mij alleen. Om 4 uur 's nachts kwam roommate 1 binnen. Uit Brazilië. Vervolgens kwam om 5 uur roommate 2 binnen. Uit Mexico. Vervolgens ging de telefoon om 6:30, 6:45 en 7:00 om ons te wekken. Toen lekker ontbeten met de al groot geworden groep. Er zijn meiden van over de hele wereld! Heel goed voor mijn Duitse en Spaanse languageskills! Sommige meiden kunnen nauwelijks Engels. In het begin heb ik dus met mijn bescheiden Spaans wat informatie vertaald voor een meisje uit Colombia. Het is echt heel leuk omdat alle meiden erg aardig zijn en we hebben allemaal een andere cultuur. Ik vind het echt super interssant! Hierna hebben we 6 uur lang les gehad over rijden in Amerika. De man die de training gaf, was een oud politieagent. Een aardige, grappige man. De training was wel boeiend. Ik zie wel een beetje op tegen het rijden hier. Het is echt anders, bijvoorbeeld de voorrangsregels of de plaats op de weg. Gelukkig heb ik dit met de meiden uit Duitsland kunnen bespreken aangezien rijden in Duitsland en Nederland niet zo anders van elkaar is. Na de training hadden we nog wat free time en heb ik met 2 Duitsers en een zuid Afrikaanse (ja Afrikaans is toch goed te verstaan!) een stuk gelopen in de sneeuw. Het is echt heel erg koud! Vervolgens hebben we gegeten en kwamen er nieuwe aupairs, waaronder twee Nederlanders, echt leuk! Vanavond ga ik misschien nog even zwemmen in het zwembad van het hotel en daarna lekker slapen in mijn warme hotelkamer. (Mijn roommates hebben namelijk nog nooit sneeuw in het echt gezien en hebben het dan ook heel erg koud de hele tijd.) Morgen weer training en een sightseeing in New York City. Can't wait! Bedankt voor het lezen, I'll write soon.

1. Marieke:
    10 januari 2017
    Heey meid,

Wat goed te lezen dat het goed gaat. Leuk dat je lekker met die andere meiden bent en samen op pad gaat.

En naast de Amerikaanse cultuur leer je ook de andere culturen van die meiden kennen. Dat is ook erg leuk lijkt mij. Wonen de gezinnen waar zij heen gaan een beetje bij jou in de buurt? Zou leuk zijn als je contact met ze kan houden.

Geniet van alle nieuwe indrukken en ervaringen.

Je bent een topper, ik ben trots op je dat je deze uitdaging bent aangegaan.

Dikke knuffel!
    X Marieke
  2. Jeanine schaafsma:
    10 januari 2017
    Hey marit,

Wat leuk om je aankomstverhaal te lezen.
    Gezellig lijkt me met al die meiden van over de hele wereld.
    Het autorijden is inderdaad op sommige punten anders, maar ik kan je zeggen dat het ook snel went hoor.
    Heel veel succes met de verdere training. En voor als je echt gaat starten bij je gezin: blijf voor jezelf, een nuchtere, leuke nederlandse meid!
    Liefs uit Bemmel
  3. Mama:
    11 januari 2017
    Ha lieffie,
    Volgens mij kan je reis nu al niet meer stuk ;)
    Ik ben benieuwd naar al je verdere verhalen. Vanavond word je opgehaald door je gezin. Spannend hoor!
    Ik heb net je laatste schone was opgevouwen. Ik word er wel verdrietig van...
    Sterkte met het afscheid van al die leuke meiden en een mooie ontmoeting gewenst!
    Dikke knuffel.
  4. Opa:
    14 januari 2017
    Ha Marit, fijn dat je goed bent aangekomen. We zijn blij dat we er bij waren toen je vertrok en we je konden uitzwaaien. Het gezelschap is heel internationaal, wat jij vast interessant vindt. Heerlijk om allerlei mensen uit allerlei culturen te ontmoeten. We zagen een filmpje van je kamer. Ziet er goed uit. En lekker ruim. Hoe was de ontvangst door de familie. Al goed contact met het jongentje? Sterkte met alles. Maar ook: geniet!