The city that never sleeps

17 januari 2017 - Hillsdale, Verenigde Staten

Times Square 1

Hallo allemaal!

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties op mijn voorgaande verhalen. Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen. Jammer genoeg kan ik ze niet rechtstreeks beantwoorden, maar ik lees ze wel allemaal! Mijn vorige reisverhaal is alweer een tijdje terug. Het voelt als heel lang geleden, er is namelijk al zoveel gebeurd! Zo ben ik onderhand aangekomen bij mijn familie. De rest van de oriëntatie training in New York ging goed. Ik heb veel meiden leren kennen en we vormden samen een groepje. Het was ook erg leuk toen de twee Nederlandse meiden aankwamen. Kon ook ik even in mijn eigen taal praten. In deze dagen hebben we heel veel informatie gehad. Bijvoorbeeld over de Amerikaanse cultuur, maar vooral ook hoe je met kinderen omgaat. Veel was mij al wel bekend, maar ik vond het interessant om de Amerikaanse view van opvoeding te leren. Zo werd ons verteld dat de Amerikaanse kinderen gestimuleerd worden om keuzes te maken. Daarom 'moet' je als opvoeder (aupair) twee keuzes geven waaruit een kind kan kiezen. 'Do you want mac and cheese or do you want rice?' Enz. 's Avonds hadden we een bustour door NYC. Mijn hostfamilie had dit voor mij betaald, echt lief! We reden met een paar bussen vol aupairs de stad in. We maakten 3 stops: Times square, Rockefeller center en nog een stop bij de haven. Bij Times square kwam er een man op ons af die stiekem een foto van ons gemaakt. Het bleek dat hij een student was en hij verkocht foto's van mensen als bijverdienste. Hij liet de foto's zien en ze waren heel erg mooi! Toen hebben we besloten om deze foto's te kopen. Ik zal er een paar bij dit reisverhaal toevoegen.

Times Square 3Times Square 4

Verder zijn we bovenop de toren bij Rockefeller center geweest. Dit was heel cool! Je zag veel omdat het erg helder was. De dag erna wachtte mij een verassing in het hotel. Ik kreeg de mededeling, om even langs de receptie te gaan. Daar bleek een pakje voor mij te liggen! Afkomstig van mijn hostfamilie! Zie de foto bij dit reisverhaal om te checken wat ik kreeg.

Surprise!

Na de oriëntatie dagen, gingen we allemaal uiteen. De meesten gingen een stukje met de bus en moesten dan nog met de trein. Ik had geluk, omdat mijn hostfamilie maar een half uur verderop woont. Dus mijn hostmoeder kwam mij ophalen met de auto. Hier stop ik met schrijven. Ik zit namelijk in de bibliotheek terwijl mijn hostkind bijles krijgt. Ik denk dat hij bijna klaar is en daarom zal ik de volgende keer het vervolg schrijven van dit verhaal.

Thanks for reading and see y'all real' soon! ;)

Times Square 5

1. Opa:
    18 januari 2017
    Ha Marit, wat een leuke foto's bij een interessant verhaal. Is het bij jou ook koud? En hoe gaat het met het autorijden? Wat voor auto heb je? Een automaat? Kun je de weg al een beetje vinden? Goede tijd. Oma en Opa S.
  2. Marieke:
    20 januari 2017
    Heey meid,

Wat goed te lezen dat je zo geniet. En echt fijn dat je zo een warm welkom van je gezin hebt gekregen. Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jou daar. Natuurlijk is het ook je draai vinden maar de reis is nu al een soort van geslaagd. En Oja leuke foto's heb je geplaatst!

Ben benieuwd naar je volgende verhalen en avonturen.

Liefs!